Verschillende vormen van marketing

Marketing is momenteel een heel groot begrip. Elke onderneming op dit moment doet wel iets met marketing. Marketing kan zowel online als offline zijn. Het doel van marketing is om meer omzet te genereren en om jouw onderneming nog groter te maken. Voor veel mensen is de term nog vrij onbekend. In dit artikel ga ik je een duidelijker beeld geven van marketing en welke vormen er allemaal zijn.

Social media marketing
Je zult het vast wel eens gemerkt hebben: je bent op Instagram aan het scrollen en je ziet ineens allemaal gesponsorde advertenties. Dit is een vorm van social media marketing. Social media wordt steeds groter en groter omdat er veel mensen op social media zitten. Je kan er bijvoorbeeld voor kiezen om gesponsorde advertenties te plaatsen oOp f om influencers in te schakelen. Influencers zijn mensen met een groot bereik die jouw product gaat promoten. Deze term wordt ook wel influencer marketing genoemd.

E-mail marketing
Heb jij een grote klantenbestand met emails van je klanten? Gebruik ze dan! Je kan er bijvoorbeeld voor kiezen om acties en nieuwtjes per mail naar je klanten te versturen. Dit is een gratis methode die heel efficiënt werkt. Mailchimp is een mail programma die veel wordt gebruikt. Je kan hier nieuwsbrieven opmaken en versturen. Heel handig dus!

Online marketing
Op het gebied van online is nog veel te ontdekken. Wat al wel een feit is dat online marketing heel groot is. Veel ondernemingen zijn online heel actief bezig. De reden hiervan is dat het bereik online heel groot is. Je kan ervoor kiezen om actief te zijn op social media of om een actieve website te hebben.

Heb ik je een beetje op weg geholpen met deze vormen maar wil je nog meer weten? technologie.nl is een technologie blog waar ze verschillende onderwerpen behandelen. Van gadgets tot marketing.

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *