Waarom een concrete online strategie onmisbaar is

Als organisatie heb je de keuze tussen offline en online marketingcampagnes. Steeds vaker richten organisaties zich op een online strategie, om de concurrentie het hoofd te kunnen bieden. Daarbij biedt online marketing steeds meer mogelijkheden! Denk bijvoorbeeld aan de keuze tussen een marketingcampagne die gericht is op de positie van je website binnen zoekmachines, een marketingcampagne voor het verbeteren van je conversie, enzovoorts. Veel van deze strategieën hangen met elkaar samen en kunnen elkaar aanvullen! In dit artikel vertellen we je meer over het nut en de noodzaak van een concrete online strategie voor websites en webwinkels.

Concurrentie op internet is moordend voor organisaties

Het maken of laten maken van een website is steeds makkelijker en goedkoper geworden. Dit maakt dat de concurrentie voor organisaties steeds verder toeneemt! Daarbij kunnen vaste klanten producten van verschillende aanbieders met elkaar vergelijken, om zo tot de laagste prijs te komen. Het maakt het voor organisaties lastiger om hun vaste klantenkring bijeen te houden. Een concrete online strategie zorgt dat je de focus behoudt, waardoor het uitbreiden van je omzet en het benutten van de kansen die het internet je biedt makkelijker wordt.

Verschillende vormen van online marketing

Zoals reeds beschreven werd, kun je online marketing op verschillende manieren inzetten. Kies bij het uitzetten van je strategie voor een plan voor de korte termijn en de lange termijn. Zo wil je op de lange termijn wellicht hoger in de zoekresultaten komen te staan, terwijl je de focus op korte termijn op het verbeteren van je conversie wilt leggen. Het verbeteren van je conversie zou onder meer kunnen door gebruik te maken van retargeting. Klanten die je website hebben verlaten zonder een aankoop te doen, worden hierbij aangezet om alsnog een product te bestellen. Lees verder om meer te weten te komen over deze marketingstrategie!

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *