Manieren om je naamsbekendheid te vergroten

Manieren om je naamsbekendheid te vergroten

Het is natuurlijk niet erg makkelijk om de naamsbekendheid van je bedrijf te vergroten. Het is ook een langdurig proces om aan de top van de markt te komen. Met creativiteit en toewijding is het echter wel mogelijk om het proces te versnellen. Dit artikel geeft je daarbij enige tips om door zowel online als offline promotie je naamsbekendheid te vergroten.

Online methodes

Door middel van free publicity is het mogelijk om je naamsbekendheid met een rap tempo te vergroten. Free publicity houdt in dat je bijvoorbeeld een persbericht (informatief, niet commercieel) schrijft en opstuurt naar een autoritaire nieuwswebsite. De website plaatst het bericht vervolgens gratis en enige lezers zullen je bedrijf misschien bekijken.
Als je online marketing een beetje in de gaten houdt zal je waarschijnlijk wel weten dat mensen de laatste jaren nauwelijks meer pure teksten lezen. Multimedia is erg belangrijk geworden om interesse op te wekken bij potentiële klanten, daarbij is het wellicht iets voor jouw bedrijf om een bedrijfsvideo te creëren.

Offline methodes

Offline promotie wordt de laatste jaren veel minder gedaan aangezien online marketing veel grotere groepen kan bereiken. Dit betekent natuurlijk niet dat offline promotie niet meer nuttig is. Daarbij is het wel zo dat de effectiviteit van offline promotie vaak afhankelijk is van de branche waarin je bedrijf zich bevindt. Om je bedrijfspand goed vindbaar te maken en je bedrijfslogo bekender te maken is een vlag kopen met het logo van je bedrijf er op bedrukt wellicht interessant.
Om je naamsbekendheid te vergroten is het misschien interessant om een lezing of presentatie te organiseren op een school of universiteit. Daarbij wil je natuurlijk wel daadwerkelijk kennis delen en niet alleen je bedrijf promoten. Het is als bedrijf ook handig om een aantal relevante kleine dingen weg te geven aan (potentiële) klanten zodat deze personen bij het gebruiken van de gekregen spullen aan je bedrijf denken. Bevindt jouw bedrijf zich in de horeca-branche of iets dergelijks? Dan kan het een leuk idee zijn om een reclamebord te creëren om langs de weg te zetten, dit zorgt er voor dat mensen die vaak langs het bord rijden je bedrijf gaan onthouden en een mooi bord wekt interesse op.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *