Zoekmachine Optimaliseren

Wat is zoekmachine optimalisatie (SEO)?

6 van de 10 internetgebruikers begint met zoeken op een zoekmachine.website-conversion
In Nederland wordt Google het meeste gebruikt, 95% van de Nederlanders gebruikt Google.

In een zoekopdracht in Google zoekt typt men meestal één of twee zoekwoorden in.
Google kijkt dan welke websites het beste bij deze zoekwoorden past.
Er wordt dan gekeken naar populariteit en relevantie van de websites.

Er is gebleken dat 7 van de 10 mensen niet verder kijkt dan de eerste vijf zoekresultaten van een zelf ingevoerde zoekopdracht.
Dus zorg ervoor als bedrijf dat je in die top vijf staat anders maak je weinig kans.

SEO oftewel zoekmachine optimalisatie, draait om het zo belangrijk mogelijk maken van een website. Zodat je beter wordt gevonden in Google en zo meer potentiele klanten aantrekt.

Waarom zou ik zoekmachine optimalisatie inzetten?

Internet gebruikers willen zoveel mogelijk informatie vinden over het geen wat ze willen weten. Met zoekmachine optimalisatie zorg je ervoor dat die mensen op jouw website terechtkomen en zo in de toekomst mogelijk een dienst of product van je afnemen.

Wat zijn de voordelen van SEO?

SEO is natuurlijk een belangrijk onderdeel van je website hieronder zie je een aantal voorbeelden. :

– Het is heel specifiek.
– Mensen zoeken zelf informatie op het moment dat zij het ook echt willen, de motivatie om           het perfecte antwoord te vinden is dus groot..
– Elke dag van de week, 24 uur per dag bereikbaar.
– Weinig kosten als je er zelf tijd in steekt.
– De meeste mensen die naar iets specifieks aan het kijken zijn, willen het ook graag ‘kopen’.
– Je kunt alles met elkaar vergelijken en is meetbaar.

Is SEO ingewikkeld?

Bij SEO zijn er een aantal manieren die je kunt toepassen om de zoekresultaten te sturen.
Deze manieren werken steeds minder omdat het uiteindelijk allemaal draait om de kwaliteit.
Je wilt natuurlijk niet dat bezoekers een slecht gevoel bij je website krijgen.

Door een professionele uitstraling is de bezoeker sneller geïnteresseerde en is er meer kans op een conversie.
De lijn van het bezoeken van je website en het contact opnemen is dan nog maar klein.